Thursday, May 22, 2014

22/05/2014 הטיסה לסרילנקה מתקרבת


ביום שלישי אני מעמיס את הגלשן ותיק הגב, נוסע לירדן ומשם טס היישר לסרילנקה! יש מצב שאראה משהו מכם?

בנוגע למזג האוויר, למזלנו הטמפרטורות ירדו היום משמעותית אחרי החום שהיה לנו אתמול ואנחנו נכנסים לכמה ימים שבהם מזג האוויר יהיה נוח וסטטי ללא שינויים של ממש. 
הים בימים הקרובים יישאר שטוח, הטמפרטורה המקסימלית באזור החוף בימים הקרובים תהיה סביב 26 מעלות וטמפרטורת הים היא 23 מעלות - כבר ממש נעים! ואפשר לומר שעונת החליפות הסתיימה רשמית 


הרוחות בימים הקרובים- בבוקר יהיו קלות מכיוון מזרח עקב המשך השפעת הבריזה הלילית ומשעות הבוקר המאוחרות-צהריים הרוח תחוג בהדרגה למערבית עד צפון מערבית קלה-מתונה עקב הבריזה הימית. 

*לכל הצוללים והשחיינים קיבלתם תנאים מדהימים- ממליץ לכם לרדת לים בשעות הבוקר שאז הראות תהיה הטובה ביותר ותנאי הים הנוחים ביותר עקב הרוחות המזרחיות החלשות שעוד נושבות בשעות אלה וזווית השמש שגורמות לים להיות גלאסי.

בנוסף חברים וחברות אם משהו מכם אוהב מוזיקת רוק אני ממליץ לכם לשמוע את הקאבר המצוין שעשתה להקה של חבר טוב דור המבול לשיר "יש לך" של שלומי שבת. תהנו ושיהיה אחלה סוף שבוע, ערן נעים 



Wednesday, May 14, 2014

14.05.2014 (18:00Zׂ)




שלום לכולם, השתחררתי מצה"ל לא מזמן ואני טס להגשים את החלום שלי מאז גיל 16 - לגלוש באוקיינוס ולחיות את הגלישה יום יום. אשמח לקבל עזרה קטנה עם טיפים ועצות מאלו מכם שטיילו כבר בסרילנקה  חוץ מזה אני מעוניין לקנות גלשן חדש לטיול, אם למשהו יש גלשן טוב שהוא מוכר סביב גובה 6'0 אשמח שהוא יפנה אליי גם. 

ובנוגע למזג האוויר בארץ כמובן-
אנחנו נכנסים למגמה של התחממות לתוך סוף השבוע ובשישי כבר ייעשה חם מהרגיל לעונה במרבית האזורים, בשמיים החל ממחר יתווספו עננים גבוהים (Cirus) עד ליום שישי שאז יחלפו.
בשבת הטמפרטורות ירדו והים יעלה, צפויים גלים של סביב ה- 40 ס"מ נקיים ועם Period גבוה (יחסית לארץ כמובן) של 9-10 שניות.

רוחות בימים הקרובים באזורי החוף- בשעות הבוקר מזרחיות קלות ומשעות הצהריים צפון מערביות מתונות.

סופ"ש מעולה, Eran Naim

Sunday, May 4, 2014

התחזית לימים הקרובים 04/05/2014




שלושת הימים הקרובים הולכים להיות חמים במיוחד ושרביים במרבית האזורים.

רק משעות הצהריים של שלישי תחול התמתנות הדרגתית בטמפרטורות.
בנוסף ולמזלנו, כפי שניתן להבחין בתמונת הלווין, דרום-מערבית אלינו נמצא שובל ארוך של עננות שרוכב על גבי זרם סילון ברום הגבוה וייעשה מ"ח-מעונן בעננות בינונית וגבוהה. (למזלנו מכיוון שהעננים ממתנים את ההתחממות בקרקע בשעות היום אך מצד שני גורמים ללילות להיות חמים יותר עקב אפקט החממה.) 
השבירה הצפויה בשעות אחה"צ של שלישי תהיה דיי "רכה" ועקב כך לא ילוו לה הפעם גלים כמו שהיינו רגילים בפעמים האחרונות, שעלו גלים קטנים וכיפים של 30-40 ס"מ. עוד משהו קטן הוא אובך שצפוי להתרומם מחר עקב מעבר של החזית החמה של השקע השרבי.

במבט להמשך- עדיין לא רואים גלים אבל גשם כן, מיום רביעי צפוי לשהות שקע רום בקרבתנו אשר יגרום לאי-יציבות תרמלית חריפה ויחד עם הרוחות הדרום-מערביות שלו יסיע המון לחויות לרום הבינוני-והגבוה עקב כך משעות אחה"צ של רביעי ייתכנו ענני AC שיורידו גשמים מקומיים ואף ACB (ענני סערה) אשר יכולים לגרום לגשם מקומי חזק ואף לשטפונות בנחלי הדרום והמזרח.

רוחות- (בחוף)

היום: צפון מערביות קלות(בריזה) עקב כך באזור החוף "רק" 27 מעלות כרגע.
מחר: בשעות הבוקר רוחות דרום מזרחיות ערות-סוערות של 15-25 קשרים משעות הצהריים הרוח תחלש ותחוג בהדרגה צפון מערבית של 10-15 קשרים.
שלישי: בבוקר צפון-מזרחית קלה ומשעות הצהריים הרוח תהיה צפון-מזרחיות עד צפוניות מתונות-ערות של 10-15 עם משבים של עד 17. (נראה מצוין לגולשי רוח) 
רביעי: נראה שגם בריבעי צפויות רוחות צפוניות ערות. (גם נראה מצוין לגולשי רוח)

דגשים:
שחיינים- גלים לא יהיו אבל סחף חזק ומסוכן כן.
ביום שני יהיה סחף פנימה-צפונה עד שעות הצהריים.
ביום שלישי- סחף משמעותי דרומה משעות הצהריים.
ביום רביעי- דומה לשלישי.

אמשיך לעדכן אותכם, עד כאן התחזית - Eran Naim

*תחזית גם בפייסבוק: www.facebook.com/IsraSwell

Tuesday, April 29, 2014

תחזית ליומיים הקרובים


עקב שבירת השרב קיבלנו סוף סוף קצת גלים בימים האחרונים אומנם קצת נמוכים אבל במצב שלנו אין תלונות.

היום הים יהיה שטוח עד שעות הצהריים שאז יתחיל לזוז מעט בחופי הדרום והמרכז ויעלה לסביבות ה-20 ס"מ בנוסף תחול ירידה קלה בטמפרטורות.
ביום רביעי הים יעלה מעט בחופי המרכז והדרום ויהיו גלים של 30 ס"מ ובצפון של 20 ס"מ דיי איכותיים עם פריוד של סביב ה-8 שניות. נראה שיהיו תנאים מעולים בעיקר לגולשי הסאפ/סופט בעיקר בשעות הבוקר לפני התחזקות הבריזה הימית.

רוחות במישור החוף:

שלישי- בבוקר דרום מזרחיות קלות של עד 5 קשרים בשעות הצהריים החוג תחוג בהדרגתיות לצפון מערבית
ותתחזק לעד 10 קשרים עם משבים של עד 12.
רביעי- דומה.

*באביב כל עדכון בתחזית עלול להשתנות משמעותית, שימו לב לכך אשתדל לעדכן.

Sunday, April 20, 2014

עדכון 20/04/2014


*התחזית נרשמה ב- 20.04 בשעות הבוקר המאוחרות



הרוח התחזקה והים מתחיל לזוז ונמצא במגמת עלייה. כרגע גלי רוח נמוכים בחופים הפתוחים של סביב ה- 30 ס"מ בחופי המרכז

משעות אחה"צ כבר יהיה גלים יציבים של 30-40 ס"מ אך עם רוח שתמשיך להתחזק עקב אפקט הבריזה הימית ותהיה צפון מערבית של 10-15 קשרים עם משבים שיוכלו להגיע למעט יותר.

לסיכום היום יהיה גלי רוח נמוכים, חופים שמוגנים מצפוניות יעבדו סבבה משעות אחה"צ, הגל בחופים פתוחים לא יהיה משהו. גולשי קייט ייתכן שיהיו לכם תנאים לגלישה היום בעיקר משעות אחה"צ זה דיי גבולי אבל שווה לבדוק.

מחר הים יחזור להיות שטוח והטמפרטורות ירדו עוד קצת. 

דגשים חשובים:
*שימו לב כי בגלל הרכיב הצפון מערבי של הרוחות בצפון לא יהיה גליש ובדרום גובה הגלים יהיה הגבוה ביותר.
*גובה הגל שהזכרתי הוא לחופי המרכז ככה שיהיה סביב ה- 50 ס"מ+ בחופי הדרום ו- 20-30 בחופי הצפון.
*שחיינים - הים מסוכן לרחצה עקב סחף דרומה.

תהנו ושבוע נהדר, Eran Naim.

Saturday, April 12, 2014

התחזית לימים הקרובים 12-15/04/2014

חברים וחברות אני רוצה ליידע אותכם שיש לי קצת בעיות עם המחשב ובגלל זה לא הייתה לי אפשרות לעדכן אותכם כמו שצריך. מקווה שאצליח לסדר אותו עוד השבוע הקרוב בכל מקרה הנה התחזית לימים הקרובים:

היום- יהיה מ"ח בעננות גבוהה, הטמפרטורה המקסימלית באזורהחוף תהיה 21 מעלות ומינימלית של 14. הרוחות יהיו צפון מערביות מתונות של בין 10-15 קשרים והים יישאר שטוח.

ראשון- ללא שינוי ניכר בטמפרטורות, בשעות הבוקר תנשב רוח משתנה בעצמה קלה ומשעות הצהריים עם התעוררות הבריזה הרוח תחוג לצפון מערבית של 10-12 קשרים. הים יישאר שטוח.

שני- תחול עלייה בטמפרטורות בבוקר ינשבו רוחות צפון-מזרחיות קלות שיחוגו לצפון מערביות של עד 10 קשרים משעות הצהריים. הים יישאר שטוח.

שחיינים- שימו לב לסחף קל דרומה שיהיה משעות הצהריים בימים הקרובים. אני ממליץ לכם לעשות את השחייה בשעות הבוקר.

אני מזכיר לכם שאנחנו נמצאים בעונת הצפוניות מה שלא מעודד גלים ויוצר סחף דרומה שמפריע לשחיינים. גולשי הרוח הם היחידים שנהנים אבל גם זה רק בימים מסוימים.
אפשר להסתפק בכך שמזג האוויר נעים והפרחים יפים... 

שבוע טוב שיהיה  ערן נעים.


Monday, April 7, 2014

עדכון תחזית 08.04.2014

עדכון המודלים מראה שבכל זאת יעלו מעט גלים מהשבירה שחווינו היום, הים מחר יהיה במגמת עלייה הדרגתית ונראה שמשעות הצהריים יהיה גלים של 30-40 ס"מ, לא משהו רציני אלא ים נמוך עם רוח צפון מערבית קלה, יכול להיות נחמד למי שיש לונגבורד או זמן פנוי. הטמפרטורה המקסימלית בחוף מחר תהיה 25 מעלות, טמפרטורת המים 19.5 מעלות - עדיין מומלץ לשים חליפות. 
הרוחות מחר יהיו דרום מזרחיות קלות בחוף של עד 10 קשרים משעות הצהריים הרוח תחוג בהדרגה לצפון מערבית באותה העצמה.
ביום רביעי הים יחזור לרדת לגמרי והטמפרטורות ירדו מעט, הרוח תהיה מערבית קלה.



המשך שבוע נעים, ערן.